Sunday 5 January 2014

Witam

Witam
To mój nowy blog w którym chcę Was zachęcić do nauki języka polskiego, który jest moim ojczystym językiem. Z wykształcenia jestem nauczycielem języka angielskiego i wiem dokładnie jak go nauczać i nawet włoskiego się chętnie podejmę, ale z polskim nie jest już tak łatwo, bo nie jest on dla mnie obcym językiem, a w związku z tym uczyłam się go zupełnie inaczej niż języka angielskiego, czy włoskiego. Niedawno zaczęłam uczyć języka polskiego mojego męża i zaczęłam odkrywać pewne aspekty języka polskiego nad którymi nigdy się nawet nie zastanawiałam, bo te rzeczy były dla mnie oczywiste, a tymczasem nawet w języku polskim istnieją czasem reguły .

Tak mówi się, że polski jest trudny, a angielski prosty, ale czy to jest do końca prawda? Dla chcącego nic trudnego i pamiętajcie: nic nie jest niemożliwe. Tylu obcokrajowców mówi fantastycznie po polsku i Wam też się uda.  

W tym pierwszym poście kilka zwrotów na powitanie i pożegnanie:
Dzień dobry - Good Morning/Good Afternoon
Dobry wieczór - Good Evening
Cześć - Hi/Hello/Bye
Do widzenia - Good Bye
Na razie - See you later
Dobranoc - Good night

Welcome to my new blog in which I would like to encourage you to learn Polish, which is my mother tongue. I am an English teacher and I know exactly how to teach English and I am even able to teach Italian. However, it is not so easy with Polish as it is not a foreign language to me and I acquired the language in a totally different way. Some time ago I started teaching Polish to my husband and I have discovered lots of things and rules concerning Polish which I didn't know as I took so many things for granted. 

People say that Polish is difficult and English is easy, but is it really true? If you really want to achieve something, nothing is impossible. There are lots of foreigners who can speak Polish extremelly well and I am sure you can do it, too.

In my first post just few expressions which may be useful when you greet someone and say goodbye.

Dzień dobry - Good Morning/Good Afternoon
Dobry wieczór - Good Evening
Cześć - Hi/Hello/Bye
Do widzenia - Good Bye
Na razie - See you later
Dobranoc - Good night

No comments:

Post a Comment